bieżnia do biegania

Jak uniknąć kontuzji?


Love running

Kiedy zaczynałam biegać, bardzo często musiałam szukać motywacji, aby w ogóle wyjść na trening ; ) Sytuacja zmieniła się podczas mojej kontuzji, kiedy z zazdrością patrzyłam na innych biegaczy, mając świadomość, że sama nie mogę pójść, a raczej pobiec w ich ślady.
 
Odpoczynek bardzo zwiększył mój „głód biegania” i z niecierpliwością oczekiwałam momentu powrotu na treningi.
Zaczęłam bardzo spokojnie, aby znów się nie przeciążyć. Dbam też o rozgrzewkę przed biegiem, nie jest może ona zbyt rozbudowana i długa, ale jako że wcześniej nie rozgrzewałam się w ogóle, to już zawsze jakiś postęp ; ) Poza tym czytałam, że często rozgrzewkę stanowi trucht, a przy moim tempie, można by do niej zaliczyć cały bieg… : D Po każdej trasie staram się też pamiętać o rozciąganiu i chwilowo nie trzymam się żadnego planu, więc nie pokonuję żadnych przyspieszeń itp. A jednak po każdym biegu kolano mocno daje o sobie znać… ;/
 
Zastanawiam się nad tym, co jeszcze mogę zmienić (pracuję też nad prawidłową postawą podczas biegu), aby uniknąć kolejnej przerwy, bo taka wizja zupełnie mi nie odpowiada : ) Mając świadomość, że mogę znów przestać biegać, doceniam te chwile, kiedy jedyne co mnie ogranicza, to lenistwo!
 
A Wy jakie macie sposoby, aby uniknąć kontuzji?

komentarzy 8 do wpisu “Jak uniknąć kontuzji?”

Zostaw odpowiedź


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.